Konversio-optimointi on tehokas myynnin edistäjä

Konversio-optimoinnin (Conversion Rate Optimization = CRO) tarkoituksena on kääntää mahdollisimman moni sivustollasi vieraileva ihminen suorittamaan haluttu toiminto. Vierailijat menevät hukkaan, jos heitä ei onnistuta kääntämään maksaviksi asiakkaiksi.

Haluan tietää, kuinka kotisivujemme tai verkkokaupan myyntiä voidaan edistää.

Mitä konversio-optimointi tarkoittaa?

Konversio-optimointi on järjestelmällinen prosessi, jonka tarkoituksena on lisätä halutun toiminnon suorittavien sivustolla vierailijoiden prosenttiosuutta. Itse konversio eli tavoite voi olla esimerkiksi lomakkeen täyttäminen, uutiskirjeen tilaaminen tai verkkokaupasta ostaminen.

Tärkeää konversio-optimoinnissa on oppia ymmärtämään paremmin, kuinka potentiaaliset asiakkaat liikkuvat sivustollasi, mitä toimintoja he suorittavat ja mikä mahdollisesti estää heitä suorittamasta haluttua toimintoa.

Tiedätkö sinä, mikä tai mitkä ovat yrityksesi kotisivuilla tai verkkokaupassa vierailijalle asetettuja haluttuja toimintoja eli konversioita? Jos haluat kääntää sivustollasi vierailijat tehokkaammin asiakkaiksi, ota yhteyttä asiantuntijaan soittamalla numeroon +358 44 596 4289 tai sähköpostitse [email protected].

Testaa, kuinka nykyiset yrityksesi kotisivut kääntävät vierailijat maksaviksi asiakkaiksi.

Mitä konversio tarkoittaa?

Konversio on yleinen termi, jota käytetään kuvaamaan sitä, kun sivustolla vierailija täyttää sivuston tavoitteen.

Konversioita eli tavoitteita sivustolla voi olla monen eri kokoisia ja muotoisia. Jos yritykselläsi on verkkokauppa, ensisijainen tavoite on yleensä saada vierailija suorittamaan ostotapahtuma. Tästä ensisijaisesta, suuresta tavoitteesta voidaan käyttää myös nimeä makrokonversio.

Pienempiä konversioita – kuten sähköpostilistalle liittymistä tai tuotesivuille siirtymistä – voi tapahtua ennen ensijaisia makrokonversioita. Näitä pienempiä konversioita kutsutaan nimellä mikrokonversio.

Konversio-optimointi CRO
Konversio-optimointi kääntää vierailijan maksavaksi asiakkaaksi

Mitä konversioprosentti tarkoittaa?

Konversioprosentti kertoo sinulle, kuinka tehokkaasti sivustosi – kotisivut tai verkkokauppa – kääntää vierailijat maksaviksi asiakkaiksi.

Konversioprosentti lasketaan jakamalla tavoitteen täyttäneiden vierailijoiden määrä kokonaiskävijämäärällä tai istuntojen määrälle.

Konversio-optimointia suoritetaan sen jälkeen, kun vierailija on saatu ohjattua ensin sivustollesi. Tämä erottaa konversio-optimoinnin hakukoneoptimoinnista ja maksetusta mainonnasta, joissa keskitytään ajamaan lisää liikennettä sivustolle, seuraamaan klikkauksien määrää ja avainsanojen tehokkuutta.

Ota yhteyttä, niin laitetaan yrityksesi konversioprosentit nousuun!

Käännä sivustosi vierailijat tehokkaasti maksaviksi asiakkaiksi!

Kuinka konversio-optimointia menestyksekkäästi tehdään?

Onnistuneen konversio-optimointistrategian kulmakiviä ovat tiedot siitä, missä ja mitä optimoidaan sekä kenelle optimoidaan.

On oikeaoppisesti kerättävä dataa sivustollasi vierailijoista, jotta ratkaisevia muutoksia voidaan tehdä muutenkin kuin perstuntumalla.

Perstuntuma ja aavistukset ovat hyviä lähtökohtia, mutta päätösten tekeminen pelkästään niiden perusteella on ajan ja rahan tuhlausta.

Datavetoinen konversio-optimointi

Datavetoinen konversio-optimointi antaa meille ja sinulle arvokkaita, kovia numeroita siitä, miten vierailijat todella käyttäytyvät sivustollasi.

Datavetoisen konversio-optimoinnin työkaluina käytämme Google Analyticsia ja Google Tag Manageria tilastoihin ja tavoitteiden seuraamiseen. A/B-testaamisessa käytämme Googlen Optimizea. Kaiken tämän datan tuomme esiin sinulle selkeästi, helposti ymmärrettävässä muodossa Google Data Studion avulla.

Datavetoinen konversio-optimointi antaa vastauksia tärkeisiin kysymyksiin:

  • Mille yksittäiselle sivulle sivustollasi vierailija laskeutui?
  • Minkä kanavan kautta vierailija saapui? Hakukoneista, sosiaalisen median kanavista, uutiskirjeestä vaiko toiselta, ulkopuoliselta sivustolta?
  • Mikä sisältö vierailijaa kiinnosti? Missä ja millä sivulla hän vietti aikaa?
  • Millä laitteella vierailija sivustollesi saapui? Ostaako tietokoneella vieraileva enemmän kuin tabletilla tai älypuhelimella vieraileva?
  • Kuka sinun sivustolla vieraili? Ikä, maantieteellinen sijainti, kiinnostuksen kohteet?
  • Missä kohtaa vierailija jätti konversion toteuttamatta? Kesken lomakkeen täyttämisen, kassalla vaiko heti sivustolle saavuttuaan?

Tiedätkö sinä yrityksesi kohdalla jo vastaukset näihin tärkeisiin kysymyksiin?

Datavetoinen konversio-optimointi
Ihmislähtöinen konversio-optimointi

Ihmislähtöinen konversio-optimointi

Datavetoinen konversio-optimointi eli numeroiden seuraaminen on erityisen tärkeää, jotta voidaan tehdä muutoksia perustuen tiukkoihin faktoihin. Sen lisäksi haluamme mennä syvemmälle ja tutustua tarkemmin, että miksi ihminen käyttäytyi sivustolla, kuten käyttäytyi.

Vastaus kysymykseen ”Miksi?” saadaan ihmislähtöisellä konversio-optimoinnilla. Tämän edellytyksenä on tietää ensin datan perusteella, että keneltä ja mitä halutaan tietää.

Emme voi optimoida sivustoa kaikille käyttäjille, joten optimoimme sen ihannevierailijalle. Ihannevierailija on ihminen, jonka kaikkein mieluiten haluat asiakkaaksesi. Miten ihmislähtöistä konversio-optimointia voidaan suorittaa:

  • Sivuston sisäisillä kyselyillä
  • Käyttäjätestauksella
  • Tyytyväisyyskyselyillä

Näitä toteutamme yrityksellesi käyttäen apunamme Hotjar-työkalua.

Usein kysyttyjä kysymyksiä konversio-optimoinnista

Toteutatteko te A/B-testausta?

Kyllä. A/B-, A/B/n- ja monimuuttajatestaaminen ovat parhaita tapoja saada selville, mikä sivustolla toimii ja mikä ei. Näillä keinoilla voimme saada selville parhaiten toimivat otsikot, tekstit, CTA-painikkeet ja paljon muuta.

Lue lisää A/B-testauksesta.

Kuinka paljon konversio-optimointi maksaa?

Konversio-optimointi on hyvin tapauskohtaista, joten sen hinnoitteleminen edes esimerkkitaulukkoon on vaikeaa. Tärkeintä konversio-optimoinnissa on kuitenkin se, että yrityksesi sijoittama rahamäärä saadaan hankittua takaisin korkojen kera lisääntyneenä myyntinä. Ota meihin yhteyttä, jotta voimme tutustua tarkemmin juuri sinun yrityksesi toimintaan ja konversio-optimoinnin mahdollisuuksiin.

Konversio-optimointi
Konversio-optimointi 1

Konversio-optimoinnin tarkoituksena on kääntää mahdollisimman moni sivustollasi vieraileva ihminen suorittamaan haluttu toiminto. Schema.org Price -merkintä on konversio-optimoinnin tuntihinta.

Service Type: Konversio-optimointi

Price: 75

Currency: EUR

Editor's Rating:
5

Tutustu tarkemmin sivustosi vierailijoihin ja kasvata yrityksesi myyntiä!

Konversio-optimointi hallussa, mitä seuraavaksi?

Etsitkö jotain muuta?

Janoat lisää tietoa digitaalisesta markkinoinnista?

Yleistietämys digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksista ja käytössä olevista nykyaikaisista työkaluista on aina eduksi. Lue Oppimisalueelta vinkkejä, kuinka voit toteuttaa markkinointia verkossa myös itsenäisesti.

Päätös on selvä – tulosta on saatava heti

Kuulemme mielellämme lisää, minkälainen tarve sinulla ja yritykselläsi on parantaa konversioita. Saat meihin helpoiten yhteyden joko soittamalla numeroon +358 44 596 4289 tai sähköpostitse osoitteesta [email protected]

Testaa, kuinka hyvin yrityksesi kotisivut pärjäävät kilpaijoidesi sivuihin verrattuna

Pin It on Pinterest