Digimark­kinoinnin työkalut tehostavat liiketoimintaa

Digitaalisen markkinoinnin työkalut ovat merkittävä osa nykyajan yritysmaailmaa. Mukaan mahtuu erilaisia työkaluja niin asiakashankintaan ja konversio-seurantaan kuin A/B-testaamiseen ja mainostamiseen. Tutustu listaukseen ja löydä jotain itsellesi sopivia työkaluja!

Albacross

Albacross on ilmainen online-liiketoimintasovellus, jonka avulla voit tunnistaa, mitkä yritykset ovat käyneet sivustollasi. Voit päivittää sovelluksen maksulliseen versioon ja hyödyntää tilipohjaista markkinointia näyttämään tiettyjä mainoksia kohdennetulle yleisölle.

Google Ads (aiemmin Google AdWords) on Googlen mainosjärjestelmä, jossa mainostajat tarjoavat tiettyjä avainsanoja, jotta niiden klikattavat mainokset näkyvät Googlen hakutuloksissa.

Google Ads Editor on maksuton ladattavissa oleva sovellus, jonka avulla voit työskennellä offline-tilassa ja tehdä joukkomuokkauksia mainoksiin helposti ja nopeasti.

Google Analytics

Google Analytics on Googlen tarjoama ilmainen web-analyysityökalu, jonka avulla voit analysoida sivustosi liikennettä. 

Katso kuinka Google Analyticsin asentaminen tehdään.

Google Data Studio

Google Data Studio on tiedon hallintapaneeli ja raportointityökalu, jota on helppo käyttää, muokata ja jakaa. Sen avulla voit muokata tietojasi houkutteleviksi ja informatiivisiksi raporteiksi.

Täältä löydät todellista ja reaaliaikaista dataa meidän yrityksemme kotisivuilta.

Esimerkissä näkyvät tiedot ovat vain pieni raapaisu siitä, mitä kaikkea dataa Google Data Studion avulla voidaan jäsentää. Tietoja voidaan hakea ja esittää muun muassa näistä tietolähteistä: Google Analytics, Google Search Console, Google Ads, Google Sheets, MySQL-tietokannasta, Bing Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads ja lukemattomista muista lähteistä.

Google Optimize

Google Optimize on kotisivujen testaus- ja kokeilualusta. Se mahdollistaa sivun suunnittelun ja sisällön muutosten nopean ja helpon A/B-testauksen, joka on datavetoisen konversio-optimoinnin tärkein työkalu.

Katso täältä A/B-testauksen pikaopas, jotta saat tiedon siitä, mikä sivustollasi toimii – ja mikä ei.

Google Search Console

Google Search Console on Googlen ilmainen palvelu, jonka avulla voit seurata ja ylläpitää sivustosi näkyvyyttä Google-hakutuloksissa sekä suorittaa vianetsintää. 

Google Tag Manager

Google Tag Manager on ilmainen työkalu, jonka avulla voit hallita ja ottaa käyttöön markkinointitunnisteita (koodinpätkiä tai seurantapikseleitä) sivustollasi ilman, että koodia on muutettava.

Hotjar

Hotjar on tehokas työkalu, joka paljastaa käyttäjien online-käyttäytymisen ja liikkeet. Yhdistämällä sekä analyysi- että palautetyökalut Hotjar antaa sinulle käsityksen siitä, miten voit parantaa sivustosi käyttäjäkokemusta ja konversioprosentteja.

Hotjar on erinomainen työkalu kotisivujen tai verkkokaupan konversio-optimoinnissa.

Digimarkkinoinnin työkalut, Hotjar

Yllä olevassa kuvassa on esillä Hotjar-työkalun tuottama lämpökartta Taksin hinta Rovaniemi -laskeutumissivusta. Kerätyn datan perusteella ja sitä analysoimalla voidaan toteuttaa laskeutumissivulle datavetoista konversio-optimointia.

Leadfeeder

Leadfeeder on online-liiketoimintasovellus, jonka avulla voit tunnistaa kotisivuilla tai verkkokaupassa vierailleet yritykset ja kävijät.

Leadfeeder lähettää sinulle sähköposti-ilmoituksen, kun yrityksesi kohderyhmään osuva yritys vierailee sivustolla. Tieto uudesta liidistä päivittyy automaattisesti asiakkuudenhallintajärjestelmään, jonka kautta myyntiprosessia voidaan jatkaa.

MailChimp

MailChimp on all-in-one-markkinointialusta, joka auttaa sinua hallitsemaan ja keskustelemaan asiakkaiden kanssa. MailChimp keskittyy kontaktien hallintakäytäntöihin, kauniisti suunniteltuihin kampanjoihin ja tehokkaaseen tietojen analysointiin.

Subscribers

Push-ilmoitukset ovat pieniä viestejä, jotka voivat tavoittaa sinut kaikkialla ja milloin tahansa. Subscribersin push-ilmoitukset toimivat kaikilla yleisimmillä selaimilla niin tietokoneilla, tableteilla kuin älypuhelimilla.

Perinteiset ponnahdusikkunat näkyvät vain, kun olet sivustolla minne ne kuuluvat, mutta push-viestit ovat sivustoista riippumattomia. Ne ovat sidoksissa web-selaimiin ja sovelluksiin.

Push-ilmoitukset toimivat erityisen hyvin uusien blogiartikkeleiden, alennuksien ja tarjouksien julkaisuiden yhteydessä.

Varovaisuutta push-ilmoitusten liikakäytön kanssa on syytä kuitenkin pitää! Puskemalla useita tarjousviestejä tilaajasi naamalle voit olla varma, että hän estää ilmoituksesi ja vaihtaa kilpailijan tuotteisiin ja palveluihin.

Digimarkkinoinnin työkalut, Subscribers

Yllä kuva Subscribers-push-ilmoituksen luomisesta.

Push-ilmoitukseen voi sisällyttää pienen ikonikuvan, otsikon, kuvauksen ja tietysti linkin haluamallesi sivuston sivulle. Oikeassa laidassa on nähtävillä esimerkkejä, kuinka push-ilmoitus näyttäytyy eri järjestelmissä ja laitteissa.

Subscribersissä myös UTM-parametrien asettaminen on tehty helpoksi. UTM-parametrien avulla konversiot Google Analyticsissä kirjautuvat oikeille kampanjoille.

Ubersuggest

Ubersuggest on ilmainen avainsanojen tutkimustyökalu, joka tarjoaa reaaliaikaisia avainsanoja koskevia ehdotuksia Googlen ehdotusominaisuuden avulla. Avainsanan takana olevat tiedot ja data ovat samat dataa, kun teet hakua Googlessa tai sinulle suositellaan vastaavia avainsanoja.

Avainsanatutkimus on erityisen tärkeää, kun haluat hakukoneoptimoida yrityksesi kotisivut tai verkkokaupan näkyviin hakukoneiden orgaanisissa hakutuloksissa.

Digimarkkinoinnin työkalut eivät tähän lopu

Digimarkkinoinnin työkalut eivät suinkaan tähän vielä lopu. Lisäämme listaukseen uusia sinulle hyödyllisiä työkaluja, kun olemme kokeilleet niitä itse ja voimme olla varmoja niiden hyödyllisyydestä.

Jaa digimarkkinoinnin työkalut ystävillesi

Ohita kilpailijat verkossa tekemällä yhteistyötä meidän kanssamme!

Digitoimisto UolevIT logo

Tilaa Oppimisalueen oppaat sähköpostiisi!

Tilaamalla ilmoitukset Oppimisalueen uusista oppaista suoraan sähköpostiisi, pysyt mukana digimarkkinoinnin kärjessä.

Kiitos Oppimisalueelle liittymisestä!

Pin It on Pinterest